Jak kluci a holky z 1. B „pekli“ písmenkový dort
Zvládnout všechna písmenka od A až do Z, i když jen tiskací, není jen tak. Děti z 1. B, které se učí číst genetickou metodou, to konečně zvládly. A tak přišel čas na oslavu s pohádkou Josefa Čapka: Jak pejsek a kočička dělali dort.
Pohádku si děti nejprve poslechly, v knížce si prohlédly Čapkovy obrázky a nakonec ji zhlédly na interaktivní tabuli.
Pak přišla na řadu vlastní tvořivost dětí. Třída byla rozdělena do trojic a vedoucí každé trojice vylosoval z čarovného klobouku tři písmena. Úkolem každé skupinky bylo objevit v reklamních letácích potraviny, jejichž název začíná vylosovanými písmeny. Každou nalezenou dobrotu děti vystřihly a nalepily na připravený papírový korpus. Místo svíček zdobily jeho vrchol tři vylosovaná písmena.
Upéci písmenkový dort nebylo pro některé žáky snadným úkolem. Byla to jejich první práce ve skupinkách, kdy si museli rozdělit úkoly a řídit práci. Někteří se do svých rolí kočiček a pejsků vžili natolik, že kočičky tasily své drápky a pejsci cenili ostré zuby.
Nakonec však byly dorty hotovy a všichni si zasloužili jedničky do žákovských knížek.
Více fotografií >>>zde<<<
Autor: Mgr. Šárka Uhrová